Wprowadzenie innowacji pedagogicznej zostało bardzo dobrze przyjęte przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Zgodnie z harmonogramem udało się zrealizować zaplanowane cele i działania. Wprowadzenie elementów bajkoterapii i arteterapii okazało się wspaniałym rozwiązaniem. Dzieci słuchając odczytywanych przez nauczyciela bajek terapeutycznych, uczyły się umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, budowały poczucie wartości i poczucie bezpieczeństwa wcielając się w postaci z bajek. Tematyka wykonywanych prac plastycznych, zabaw muzyczno - ruchowych była związana z wysłuchanymi opowiadaniami. Uczniowie poznawali różne techniki, wykorzystywali do pracy ciekawe materiały i narzędzia. Poznawane techniki były atrakcyjne i dostarczały dzieciom wielu radosnych przeżyć. Atmosfera zajęć odbywała się w serdecznej atmosferze, co miało wpływ na integrację rówieśniczą i współpracę w grupie. Uczniowie doskonalili umiejętności skupienia uwagi, wzbogacali swoje słownictwo, uczyli się właściwego interpretowania przeczytanych tekstów, poszerzali wiedzę o świecie, uczyli się nieagresywnych sposobów rozwiązywania problemów i konfliktów, jak również rozpoznawania i nazywania emocji w różnych życiowych sytuacjach.
Magdalena Zajdel
Katarzyna Kołtun