Metoda projektu to jedna z bardziej efektywnych kompleksowych metod uczenia się uczniów, już od najmłodszych lat. Dowodem na to są efekty projektów realizowanych w klasach I-III w naszej szkole. Projekty dotyczyły zagadnień ekologicznych i miały za zadanie poszerzenie wiadomości na temat znaczenia czystego powietrza, wody oraz gospodarki odpadami dla zdrowia człowieka. Uczniowie klasy Ia i Ib poznawali stany skupienia wody poprzez zabawę, natomiast uczniowie klasy IIa i IIb odkrywali właściwości plastiku ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń, jakie niesie on dla środowiska. Wzięli udział w symulacji, która uzmysłowiła im, jak dużo plastiku zużywa przeciętna polska rodzina. Podczas specjalnego pokazu uzmysłowili sobie jak długo rozkłada się plastik w porównaniu do innych materiałów. Klasy trzecie odkrywały właściwości powietrza. Prowadzone zajęcia były ciekawe, pełne eksperymentów, wspólnego doświadczania i zadań zespołowych. Podczas projektów dzieci rozbudzały swoją wyobraźnię, trenowały pracę w grupie i prezentowanie swoich wypowiedzi na forum oraz uczyły się szacunku wobec zdania innych.